Logo – dlaczego go potrzebujesz?
Opublikowane przez Wicher Adrian w dniu
Każdy z nas mija każdego dnia przynajmniej kilka logotypów. I chociaż wydaje nam się, że nie zwracamy na nie uwagi, to logówki spełniają swoje zadanie bardziej niż myślicie.
Czym jest logo?
Logo to po prostu symbol Waszej firmy. Dlatego też najlepiej, aby był możliwie jak najbardziej jasny i prosty w zrozumieniu. Przykładowo spójrzcie na logo firmy Lidl lub Castorama. Obie pozycje mają proste loga, na których jest nazwa firmy – zauważcie, że nie są przekombinowane, a nawet można rzec, że są banalne.

Zatem jak zaprojektować logo?

Jakiś czas temu wrzucałem na Facebooka przykłady prac, które miały odpowiadać za logo mojej osoby i tego, czym się obecnie zajmuję. Całość składała się z prostego obrazka, który jednocześnie miał na celu symbolizować pierwszą literę nazwiska oraz podpisu całym moim imieniem. Jak sami możecie wywnioskować – nie kombinowałem. Dlaczego?
Logo ma być proste w zapamiętaniu, rzucać się w oczy i stawiać na przekaz. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że przykładowo logo firmy Nike kompletnie nic nie znaczy, bo to tylko jakiś dziwny zawijas. Niemniej jednak sprawa z Nike jest nieco inną parą kaloszy, ponieważ jest to firma, która obejmuje swoimi usługami cały świat. Poza tym za chwilę obalę to myślenie.
Cele Logo
Za pomocą logo możecie bardzo szybko odróżnić jedną firmę od drugiej. Czasami, gdy firma ma dziwną dla nas nazwę (przykładowo w innym języku), to można ją zapamiętać za pomocą tego, co znajduje się na jej logo.

Symbolika

Wcześniej wspomniałem też o tym, że dla części osób logo Nike może być tylko dziwnym zawijasem. Niemniej jednak logo zawsze do czegoś nawiązuje. W tym przypadku nie jest inaczej i sam Phil Knight powiedział, że logo Nike nawiązuje do skrzydła greckiej bogini Nike.
Dlaczego potrzebujesz logo?
Logo przyciąga uwagę klienta. Ciężko bez niego funkcjonować, a jeszcze ciężej o dobrą
i dochodową reklamę bez solidnego logo. Niewątpliwie służyono marketingowi tak samo dobrze, jak tradycyjne reklamy. Logo zapadnie w pamięć nie tylko wzrokowcom. Jeżeli Wasza firma będzie wystarczająco duża, to logo może stać się jej głównym znakiem rozpoznawczym. Na sam koniec największy banał… Logo jest Wam potrzebne, abyście wyglądali profesjonalnie. Raczej nikt nie chce być kojarzony z amatorszczyzną, gdy otwiera własny interes. Własny znak pokaże klientom, że podchodzimy do swojej pracy poważnie.


0 komentarzy